Bună si bine ai revenit pe blogul Explore Academy!
Termenul „convingeri limitative” se referă la idei, credințe sau percepții negative și limitatoare pe care le avem despre noi înșine sau despre lume în general. Aceste convingeri limitative pot afecta modul în care ne percepem abilitățile, potențialul și opțiunile disponibile în viață, împiedicându-ne să ne atingem obiectivele și să trăim la potențialul nostru maxim.
Convingerile limitative pot fi dobândite de-a lungul vieții prin interacțiuni sociale, experiențe personale sau influențe culturale. Ele pot fi internalizate și pot deveni părți ale identității noastre, chiar dacă nu sunt bazate pe realitate sau pe dovezi solide.
Iată câteva convingeri limitative pe care le-am întalnit:
- „Nu sunt suficient de bun/ă”
- „Elevii mei nu pot învăța”
- „Nu pot gestiona comportamentul elevilor”
- „Nu pot adapta metodele de predare”
- „Nu pot face diferențierea în clasă in functie de stiluri de invatare”
Este important ca profesorii să fie conștienți de astfel de convingeri limitative și să lucreze în mod activ pentru a le depăși. Auto-reflecția, formarea continuă și colaborarea cu alți profesori pot fi modalități eficiente de a identifica și de a aborda aceste credințe limitative, permițând profesorilor să își dezvolte potențialul și să ofere o educație de calitate elevilor lor.