Pregatirea unui discurs in 6 pasi - Public Speaking (part 2)

Am vazut in viata mea profesionala cat este de importanta sa ai un discurs cursiv si coerent, care sa mentina atentia publicului. 
Odata ce am inceput sa ma informez mai mult pe aceasta tema am sesizat rapid o imbunatatire clara a transmiterii de informatii de la mine catre client.
Pasul 1: Planul sau organizarea
Eu sustin cu fiecare posibil client o prima intalnire in care explic exact modalitatea noastra de lucru. Pentru a transmite toate informatiile si ca ele sa aiba o legatura, mi-am facut un plan al discutiei initiale pe care l-am impartit in 3 elemente: introducere, cuprins si incheiere. Acesta este si prima etapa de care trebuie sa tinem cont atunci cand ne pregatim de un discurs – structurarea acestuia.
Tot la primul pas as sublinia importanta claritatii mesajului, impreuna cu elementele pe care vreau sa le prezint in discurs. Un exemplu personal este ca pentru mine este important sa comunic unui posibil client si sa ma asigur ca el a inteles care sunt principiile dupa care noi functionam ca si echipa, dar si care sunt valorile noastre. De asemenea, trebuie sa ma asigur ca mesajul meu a fost inteles atat de parinte, cat si de catre elev, iar aici mentionez faptul ca mesajul trebuie adaptat in functie de varsta celor in fata carora sustin discursul.
 
Pasul 2: Exersarea discursului
Recomandarea ar fi ca prima data sa exersezi cu persoane apropiate, cu care te simti confortabil. As mai puncta aici si modul in care primesti feedback, deoarece unele persoane se pot “ataca” atunci cand cineva le critica munca. Feedback-ul trebuie privit obiectiv, pentru ca in acest fel vom putea evolua, atat noi, cat si discursul nostru care poate deveni mult mai bun.
 
Pasul 3: Pregatirea publicului
Ar trebui sa aibe loc inainte de orice prezentare pe care urmeaza sa o sustii. Aici de exemplu poti pune cateva intrebari prin care sa iti cunosti mai bine audienta si sa le captezi atentia. O alta varianta pe care sigur si voi ati intalnit-o este o fundal ambiental cu muzica relaxanta si un slide cu titlul prezentarii si agenda zilei.
 
Pasul 4: Implicarea publicului
Desigur, aceasta se realizeaza prin diverse activitati. Cateva exemple pe care ar merita sa le precizez sunt: sondaje, chat-ul (pe acesta noi il folosim des, publicul pune intrebari la care raspundem la final), la finalul discursului solicit publicului feedback, intru in discutie cu 1-2 persoane pentru a detalia. Sunt persoane care prefera sa lase feedback-ul in chat, pe care le citesc si tin cont de fiecare in parte.
De asemenea, dupa o prezentare, prea a imi maximiza eforturile de imbunatatire, obisnuiesc sa ma uit la inregstrare si sa notez punctele pe care consider ca trebuie sa le imbunatatesc.
 
Pasul 5: Scurt rezumat
Dupa finalizarea evenimentului poti transmite email o recapitulare sumara a principalelor puncte de discutie, alaturi de un mesaj de multumire pentru timpul acordat.
 
Pasul 6: Back-up plan
Am avut o experienta in care felul in care am gandit eu discursul am realizat ca nu va capta audienta mea, asa ca a trebuit sa gasesc pe loc o alta strategie. De atunci, prefer sa am un plan de back-up.
Sper ca aceste informatii va sunt de folos in a va organiza mult mai bine un discurs.
Nu uitati ca practica este cheia si nu uitati sa va analizati discursurile indiferent daca este un succes sau un esec. Din ambele putem invata cate ceva.