Ce este greseala si care este atitudinea noastra fata de ea?

Buna si bine ai revenit pe blogul Explore Academy!

Vreau sa discutam astazi despre GRESEALA, perceptia noastra asupra ei si cat de mult afecteaza in procesul de educatie aceasta perceptie.

   Inca de mici, ne este implementat faptul ca “a gresi” este ceva extrem de rau, iar de obicei suntem pedepsiti pentru greseala facuta.

    Personal, mi-a luat destul de mult timp sa lucrez cu mine pentru a intelege ca nimic nu este perfect, totul este un proces prefectibil. Am avut implementat foarte adanc faptul ca nu are sens sa te apuci de ceva daca nu o faci perfect. Probabil ca daca as fi ramas cu aceasta mentalitate, nu as fi facut nicioadata pasul catre anteprenoriat.

Pentru a intelege cat de mult afecteaza acest comportament fata de greseala, haideti sa vedem care sunt etapele invatarii:

  • ATENTIE
  • ANGAJARE ACTIVA
  • FEEDBACK GENERAT DE ERORI
  • CONSOLIDAREA MEMORIEI


Dupa cum putem usor sesiza, greseala este parte din procesul de invatare. Asadar, este necesar sa invatam sa toleram si sa incurajam greseala corectata fara a o pedepsi.

Captarea atentiei este esentiala si ea in procesul de invatare.
Angajarea activa se realizeaza prin legarea a ceea ce tu prezinti de ceva ce studentului ii pasa, este implicat emotional. Asect pas lipseste deseori in procesul de invatare.
Consolidarea atentiei se realizeaza in somn, asadar si acesta este o parte importanta in procesul de invatare. Conform studiilor, minim 7-8 h pentru adulti, si 10-11 h pentru adolescenti.

Fiecare pas are importanta lui in educarea si formarea noastra. Ca o concluzie haideti sa fim atenti si constieti la fiecare din cei 4 pasi si sa intelegem ca este mult mai important sa-i invatam pe cei mici sa opereze cu informatiile date de noi, decat sa le memoreze pe de rost.