Cele mai importante 10 soft-skill

Vom defini ce inseamna soft-skill, care sunt cele mai importante si cum le putem dezvolta pentru a ne ajuta atat in plan personal dar si in plan profesional.
 
Soft-skill se refera la modul în care lucrati (prin a lucra ma refer la activitati scolare cum ar fi lucru individual sau la un job ). Ele includ abilitati interpersonale (persoane), abilitati de comunicare, abilitati de ascultare, gestionarea timpului și empatie, printre altele.
    • Abilitatea de a comunica reprezinta capacitatea atat de a purta un dialog cu cineva, cat si de a asculta. Este cheia unor relatii de succes atat cu parintii, cat si cu profesorii cu care lucram. O comunicare eficienta are ca si rezultat un mesaj clar, este interactiv si se adapteaza in functie de canalul de comunicare pe care il folosim.
    • De asemenea, abilitatea de comunicare se dezvolta odata cu experienta, dar se pot face si cursuri de comunicare si de dictie.
    • Self-motivation sau automotivare
    • Pentru a ma mentine motivat si productiv pentru ceea ce am de facut imi impart ceea ce am de facut in task-uri mici care mi se par usor de realizat si astfel nu-mi pierd motivarea sa le fac.
    • Nu uit sa ma recompensez pentru fiecare task facut in asa fel incat motivarea sa le fac sa fie la cote mari. Creaza impreuna cu familia o lista cu activitatile si recompensele potrivite.
    • Foloseste des dialogul interior de incurajare;
    • Leadership (Abilitati de lider)
    • Este abilitatea de a face mai multe lucruri, nu doar unul;
    • Masura leadership-ului este influenta;
    • Lderii incearca sa identifice si sa influenteze factori precum: energia, moralul, sincronizarea si elanul;
    • Responsability (Responsabilitate)
    • O persoană responsabila este o persoana capabila să actioneze fără indrumare sau supraveghere fiind constienta de comportamentele sale și asumandu-si atat consecintele probabile cat si pe cele mai putin probabile.
    • Este o atitudine care se dobandeste, in urma educatiei;
    • Singura schimbare necesara este modul în care te raportezi la o situatie pe care nu o poti schimba;
    • Fii sincer cu tine;
    • Observa ce anume depinde de tine si ce poti face chiar acum;
    • Team-work (Munca in echipa)
    • O parte din avantajele muncii in echipa sunt: perspective multiple, impartasirea informatiei, generare de idei, rezolvarea problemelor;
    • Pentru a ajunge la rezultatele de mai sus si ca lucrul in echipa sa se desfasoare productiv este necesar sa: stie fiecare membru ce are de facut, persoanele sunt dispuse sa colaboreze, persoanele au abilitatile necesare sa rezolve task-urile lor.
    • Problem solving (Abilitatea de a rezolva o problema)
    • Defineste problema;
    • Gaseste mai multe solutii pentru rezolvarea problemei;
    • Evalueaza fiecare solutie;
    • Implementeaza solutia;
    • Decisiveness (Abilitatea de a lua decizii) are 4 aspecte:
    • Viteza
    • Importanta
    • Angajamentul
    • Corectitudinea
    • Gaseste un stil personal care sa te ajute in aceasta abilitate, incearca sa metii relatii sanatoare cu cei apropiati.
    • Ability to work under pressure and time management. (Abilitatea de a lucra in conditii de stres si organzarea timpului)
    • Va invit sa cititi post-ul legat de organizarea timpului (https://www.exploreacademy.ro/post/grow-your-blog-community )
    • Cand lucram in conditii de stres si sub presiunea timpului, organizarea este cea care ne vine in ajutor in impartirea task-urilor.
    • Metoda ABCDE. Prioritizeaza ceea ce ai de facut punand litere de la A la E, A fiind cele mai importante. Daca ai mai multe task-uri de tip A, noteaza-le cu A1, A2, …
    • Nu te apuca de un task B pana nu termini task-urile de tip A.
    • Flexibility (Flexibilitate sau Adaptare)
    • Acorda atentie nevoilor tale.
    • Fie gestionezi cat poti de bine realitatea, fie poti fi sigur ca realitatea te va coplesi.
    • “Nu ai reusit inca?Continua! Ai reusit?Continua!” (John Maxwell).
    • Negotiation and conflict resolution (Negociere si rezolvarea conflictelor)
    • Daca simti ca lucrurile nu merg in directia buna si apar mici conflicte in echipa, propune o mica pauza in care fiecare sa-si evalueze emotiile.
    • Exprima-te clar astfel incat fiecare membru al echipei tale sa inteleaga foarte bine propunerile tale.
    • Analizati conflictul si partile implicate si gasiti un mod de rezolvare.